Arhive zilnice: 6 septembrie 2011

PAO

Standard

Răsfoind revista OrthoGraffiti am descoperit textele participanților la concursul PAO (proză arhiscurtă ortodoxă). L-am selectat pe cel mai drag și bun (în opinia mea).

La sfintele moaşte – 26-27 octombrie


Mă aşez la coadă. Lângă mine – un om slăbuţ. Fumează. „Oof! Un fumător… Trebuie să fiu bună, să rabd”. Citesc acatistul.
– Mi-l daţi şi mie?

– Sigur.

– De ce sunt două acatiste? Îi explic. Nu pricepe. E un om foarte simplu. Am un scaun pliant.

– Staţi jos; stăm cu rândul.
– Nu, mulţumesc. Staţi dvs.
– Ce lucraţi?
– Car marfă în Europa. Ora 3 noaptea. Am ajuns. Ne închinăm şi plecăm. Mă uit după el. Şchiopătează rău. Are un picior mai scurt. Se duce să care marfă în Europa. Plâng. Obrajii îmi ard de ruşine.

autor: Popa Maria

LiteraȚi

Standard

„Poate unii dintre literaţii noştri îşi mai amintesc de tânărul care vine cu o butie cu vin la Caragiale, rugându-l să-i dea şi lui o idee pentru o operă personală. După golirea cîtorva pahare și a multor insistențe din partea tânărului,  Caragiale îi spune :

– Da, uite, notează, un băiat iubea o fată.

– Ăăă..
– Ce te miri, Bernard Shaw, Shakespeare, Goethe şi mulţi alţii au realizat pe acest subiect opere geniale.” (citat din memorie).(Gabriel Gheorghe)

Replică pentru : Aș vrea să fiu bărbat

Standard

Întrebat la o conferință despre zvonurile cu privire la memoria sa șubredă, scriitorul Salmon Rushdie a replicat: Am o memorie mai degrabă selectivă decît șubredă.

Memoria mea se supune unor legi încă necunoscute mie. Mă voi scuza și eu temporar cu: Am o memorie selectivă. De ce scriu aceasta și care-i legătura? Imediat!!!

Dacă nu ar aș fi rătăcit niște scrieri mai vechi pe un bloguleț de-o vîrstă cu ele, nu mai roșeam azi pentru cele scrise acum cîțiva ani.

Am scris o poezie pe care astăzi o consider nebunie. Era o expresie a furiei inspirate de poveștile triste și adevărate ale femeilor din preajma mea. Și nu aș mai fi pomenit, aici și acum, despre această poezie dacă nu ar fi fost o replică excepțională. O replică în versuri scrisă de talentatul Alexandru Cazacu, un absolvent al Facultății de Litere (USM).

Tentativa mea:

 

De ce aș vrea să fiu bărbat?!!

De ce aș vrea să fiu bărbat??!!
Ca să le am pe toate-n pat
Ca Mohamed să fiu tratat,
Iar dimineața dulce dezmierdat.

De ce as vrea să fiu bărbat??!!
Să mă iubească ea și cînd sunt beat,
Să mă accepte chiar de sunt ratat,
Și să m-aline mult cînd sunt trădat.

De ce as vrea să fiu bărbat??!!
Ca să revin acasă supărat,
Să îmi arunc ciorapii lîngă pat
Iar ea, să nu mă certe c-am întîrziat!!

De ce as vrea să fiu bărbat??!!
Pentru că- mi place starea de amant
Și deseori vreau alintat
Iubit, dorit, cu pasiune sărutat.

De ce as vrea să fiu bărbat??!!
E chiar mai simplu decit ți-ai imaginat
E clar..ca să o am în pat
Și-apoi sa plec fară să zic: “S-a terminat!!”

 

Și replica de nota 10+:

De ce as vrea sa fiu femeie

Alexandru Cazacu
…D-şoarei Mariana
De ce as vrea sa fiu femeie??!!
Să fiu cîntată ca o zee,
Să-mi fie viaţa epopee
De vis, de-amor şi de scînteie!

De ce femeie-aș vrea fiu,
Să mă întorc seara tîrziu,
Să zic c-am fost la o amică,
Să jur că n-am făcut nimică…

Cînd rîde fără vreun motiv,
Bărbatul pare-a fi naiv…
Şi-şi dau femeile tot coate:
Cît de neserios…cum poate?…

Iar de zîmbeşte-o domnişoară,
Cînd plouă-n suflet sau afară,
Bărbaţii filosoficeşte
Îşi tot dau coate: Ia, priveşte,

Ce fire, veşnic optimistă,
să poţi să rîzi, chiar de eşti tristă!!
Ar fi mişto…să fiu femeie…
O Monaliza din muzee…

Poeţii toţi te cîntă-n ode…
Compozitorii pun pe note…
Atîtea mii de înţelesuri…
Femeie…şi-aşi scăpa de stresuri…

De ce a-şi vrea sa fiu ca tine…
Să-aştept cînd soţul seara vine,
Să-i spun, că, ştii, soţul, vecinei,
i-a luat blană şi-i stă bine!

Iar tu…, netotule…, pe mine…
Nu ma iubeşti! De două zile,
Nu m-ai mai sărutat, în fine,
Mi-ar sta-ntr-un Mini-cooper bine!

Mă porţi mereu prin rutiere,
Eu sunt o Lady…nu muiere…
Şi să mai am pretenţii mii…
Nu-ţi spun…că tu şi-aşa le ştii…

Mă mai întreb un singur lucru,
Chiar de-s bărbat flămînd ca lupul,
În serile cu multe stele….
Păi, eu le am?..sau mă au ele??!!!